Order|Opties|Voorkeur:Factuur
De voorkeuren die op het tabblad 'Factuur' ter beschikking staan omvatten de te gebruiken invoerkolommen, controles op de invoer, acties bij fiatteren, vele overige werkproces- en gebruiksvoorkeuren. De meeste instellingen gelden per administratie. De instellingen onder: 'Document tijdens Invoer' en onder: 'Gebruiker/Machine' gelden per login account.
Invoerkolommen
De kolommen welke tijdens de invoer van orders worden getoond
kunnen hier (per administratie) worden vastgelegd. Het wordt
aanbevolen
om alleen de werkelijk toegepaste kolommen te activeren omdat hiermee de invoer
kan worden vereenvoudigd.
Invoer controle
Besteld verplicht
Indien 'Ja' dan dient tijdens
order invoer altijd een waarde voor Besteld ingevuld te worden. Indien een post
niet berekend moet worden dan kan de waarde 0 ingevoerd worden. Met onderstaande
keuzes kan de controle beperkt worden tot voorraadartikelen en/of NPC's met het
tijdskenmerk.
Controleren bij
Voorraadartikelen
Indien aangevinkt dan wordt de controle beperkt tot voorraadartikelen.
NPC's met tijdskenmerk
Indien aangevinkt dan wordt de controle beperkt tot notaposten met het
tijdskenmerk.
Alarmeren bij
Instellen of er wel of niet
gewaarschuwd moet worden bij het ontbreken van een e-mailadtes en/of een KP/AC
en/of een Dossiernr en/of een Behandelaar.
Opties bij wijzigen
Opnieuw printen
Indien 'Ja' dan dient na het
wijzigen van een bestaande order deze opnieuw geprint te worden.
Markeer @-mail als geprint
FC1
Indien 'Ja' dan wordt bij
het emailen via de @-knop van document FC1 (de standaard factuur) deze
gemarkeerd alsof deze was geprint.
UBL Activeren
Email UBL bijlagen (XML en PDF)
Indien 'Ja' dan wordt het FC1
document (factuur) voorzien van de UBL bijlagen met XML en PDF bestanden.
FC2 t/m FC5
Indien 'Ja' dan worden de documenten
FC2 t/m FC5 die met de @-knop worden gemaild, gemarkeerd alsof deze zijn
geprint.
Gereedmelden
Alles in 1x gereedmelden.
Indien 'Ja' dan worden bij het gereedmelden (de als geprint
gemarkeerde) lopende orders in één keer gereedgemeld.
NAW Dialoog
Extra opties activeren
Indien 'Ja' dan kan in de NAW dialoog worden aan- of uitgevinkt:
'Invoer via order' en 'Email bij fiatteren'. 'Email bij fiatteren' kan worden
uitgevinkt indien de factuur al met @-knop is gemaild. Voor verzenden van
e-mails tijdens het fiatteren dient 'Ja' achter: Acties bij fiatteren
inschakelen te
worden ingevuld en bij:
Uit te voeren model het
model
voor het verzenden met tekst, HTML of Mime emails met de gewenste opmaak van
e-mailbody met een PDF document als bijlage.
Laatste behandelaar
Indien 'Ja' dan wordt bij een nieuwe order de laatst gebruikte
behandelaar (account manager) ingevuld. Dit geldt per login account van machine
of gebruiker.
Email adres bij losse Factuur
Laatste
gebruikte adres
Indien 'Ja' dan wordt bij gebruik van @-knop van een
losse fasctuur het laatst gebruikte e-mailadres bij de betreffende klant
ingevuld. Indien 'Nee' dan wordt het default emailadres ingevuld. Dit kan een
e-mailadres zijn van één van de contactpersonen of het standaard emailadres van
het bedrijf. Via de @-knop worden alle emailadressen van alle contactpersonen
getoond. Door de keuze uit de lijst te maken en op 'Bewaar' te klikken wordt het
gekozen emailadres als default ingesteld.
Markeer 'Bewaar PDF' als geprint
Factuur FC1
Indien 'Ja' dan wordt Factuur FC1 (standaard factuur)
bij de keuze 'Bewaar als PDF' tevens gemarkeerd alsof deze is geprint.
Acties
Met deze instellingen wordt bepaald of na het fiatteren van de orders
aanvullende acties dienen te worden uitgevoerd. De acties zijn vrij te
definiëren met behulp van een model. Hierbij kan gedacht worden aan het delen
van informatie met een centraal data warehouse, informatie uitwisseling met b.v.
een factoring maatschappij, het versturen van faxen, verzenden van
e-mails met bijlagen of SMS'jes via webservices etc. etc.
Acties bij fiatteren
inschakelen
Indien aangevinkt worden na het
fiatteren van de orders automatisch de acties uitgevoerd welke in het opgegeven
model zijn geformuleerd.
Uit te voeren model
Het model waarin de uit te voeren acties zijn geformuleerd. De modellen hebben
de extensie FFC.
Invulformulier via 'Nieuw
Extra'
Met deze instellingen wordt bepaald of nieuwe specifieke zaken zoals duurzame
goederen via: Order|Invoer|Nieuw
extra met behulp van een invulformulier
(X-Form)
of met een standaard dialoog moeten worden
ingevoerd. De
instelling is alleen beschikbaar indien zogenoemde 'custom tables' zijn
gedefinieerd waarin de gegevens van specifieke zaken kunnen worden vastgelegd.
Invulformulier
gebruiken
Indien aangevinkt dan worden nieuwe
specifieke zaken met een invulformulier
(X-Form)
ingevoerd.
Invulformulier
Het model waarin met het te gebruiken invulformulier is gedefinieerd. De modellen hebben
de extensie XFC.
Gebruiker/Machine opties
De hier
opgegeven opties gelden per gebruiker en bij oudere besturingsystemen per
machine of werkstation.
NAW overslaan bij
wijzigen
Indien aangevinkt dan wordt bij de
keuze: Order|Invoer|Order|Wijzigen niet meer de dialoog getoond waarmee de
kopgegevens (zoals naam, adres, woonplaats, afleveradres etc.) kunnen worden
gewijzigd. In plaats daarvan wordt direct na het invoeren of selecteren van het
ordernummer naar de dialoog voor invoer van orderregels gegaan.
Wijzigen automatisch
herhalen
Indien aangevinkt dan kan na het
invoeren van een order direct een andere order worden geselecteerd zonder
telkens de keuze: Order|Wijzigen uit het invoermenu te moeten maken.
Invoer in 'Scan' mode
Indien dit keuzevakje is geselecteerd dan wordt, tijdens de invoer van
orders, na het scannen (of intypen) van de notapostcode
bij Besteld 1
ingevuld en direct naar de volgende regel gegaan waarna opnieuw een notapostcode
kan worden gescand. Op deze wijze kan ingevoerd worden door uitsluitend
notapostcodes te scannen op precies dezelfde wijze als dit ook het geval is bij het scannen van EAN of
UPC codes.