UBL facturen accorderen
Het accorderen komt neer op het aanvinken van de in het UBL overzicht vermelde facturen. Zodra een factuur is aangevinkt wordt een voorlopig stuknummer toegekend. De toegekende stuknummers worden gereserveerd zodra op de knop: Akkoord melden van aangevinkte facturen! wordt geklikt. De gereserveerde nummers worden weer vrij gegeven indien de facturen uiteindelijk niet worden gefiatteerd. Bij het bepalen van het stuknummer wordt gewerkt met een enumerator. De beginstand van deze enumerator wordt opgegeven in Account via de keuze: Opties|Voorkeur. Zie: Beginstand enumerator instellen. De knop: Akkoord melden van aangevinkte facturen! is niet beschikbaar indien er nog niet verwerkte inkomende nota's slips bestaan of in bewerking zijn. De reden is dat de toegekende stuknummers in het UBL overzicht niet door het wijzigen van inkomede nota's slips mogen worden gebruikt.
Nadat op: Akkoord melden aangevinkte facturen! is geklikt wordt bovenstaande lijst vervangen door onderstaande lijst. Onderstaande lijst dient vervolgens te worden uitgeprint waarna de geaccordeerde facturen kunnen worden gefiatteerd zoals beschreven in: UBL facturen fiatteren.